Köpvillkor, frakt och leverans

Leveranstider

Normal skickas alla beställningar inom 1-4 arbetsdagar. Om leveranstiden avviker avsevärt från detta kontaktar vi dig personligen.


Fraktkostnad Sverige

Posten 0-899 kr: 59 SEK
Posten 900 kr - uppåt: 0 SEK

 

Betalning sker med kredit-/kontokort, direktbetalning eller Klarna.

Förskottsbetalning via Bankgiro
Du kan välja att sätta in ordersumman via vårt bankgiro 529-9029. När betalningen nått oss skickar vi dina varor.

Betalning med Swish
Använd mobilen för att betala din order direkt! Vårt Swishnummer är:
123 693 1661
Läs mer om Swish här: www.getswish.se

 


Information om ångerrätt
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.

Leveranssäkerhet

Opalicious skickar alltid en orderbekräftelse innan vi skickar varorna till dig.  Våra paket skickas med PostNord.

Transportskador

Märker du vid mottagandet att paketet har en synlig skada ska du meddela oss direkt via mailkontakt.

Byten, returer, reklamationer och garantier

Du har från det att du mottagit varan retur- och bytesrätt i 14 dagar. Varan måste returneras i oskadat skick och vara helt oanvänd. Vid retur eller byte av varor betalar du returfraktkostnaden. Om det är en reklamation på grund av skadad vara eller att Opalicious har skickat fel vara står vi för alla kostnader.
OBS! Ingen bytesrätt på smycken eller sjalar!

Retur av varor

Meddela oss att du vill returnera en vara genom att kontakta oss på opal19.se@gmail.com

Då får du information om hur du ska göra. När vi fått varan och godkänt returen återbetalar vi dig vad du lagt ut för varan. Vid återbetalning får du pengarna tillbaka inom 7 dagar om du lämnat ditt kontonummer (bankgiro/postgiro/bankkonto), i annat fall kan det ta längre tid. (OBS. Vid angivelse av bankkonto - glöm inte bankens namn, clearingnr och kontonr).


Byte av varor

Kontakta oss om du vill byta en vara så reserverar vi den nya varan åt dig. Om du inte gör detta finns det risk för att den vara du vill ha är slut innan vi hinner genomföra bytet. (OBS. Du betalar returfrakten vid byte). När vi fått varan och godkänt den skickar vi ut den nya varan till dig. Om den nya varan är dyrare betalar du mellanskillnaden via förskottsbetalning, och om den är billigare återbetalar vi dig. Vid återbetalning får du pengarna tillbaka inom 7 dagar om du lämnat kontonummer (bankgiro/postgiro/bankkonto), i annat fall kan det ta längre tid. (OBS. Vid angivelse av bankkonto - glöm inte bankens namn, clearingnr och kontonr).


Reklamation av varor

Vid hantering av reklamationer tillämpas Konsumentköplagen. Vid en reklamation kontaktar du oss så snart du upptäckt felet. När vi fått varan och reklamationen blivit godkänd, skickar vi dig en ny vara och ersättning för returfrakten. Alternativt återbetalar vi dig vad du lagt ut för varan och ersätter dig för returfrakten. Det är viktigt att du meddelar oss om hur du vill göra. Vid återbetalning får du pengarna tillbaka inom 7 dagar, om du lämnat ditt kontonummer (bankgiro/postgiro/bankkonto), i annat fall kan det ta längre tid. (OBS. Vid angivelse av bankkonto - glöm inte bankens namn, clearingnr och kontonr).  Om du vill ha en ny vara skickas den till dig inom 7 dagar.